Hoe vaak heeft u een website bezocht om naar een product te zoeken en uiteindelijk besloten om het toch niet te kopen? Uw site moet een aantrekkelijke online winkel zijn, niet enkel een productcatalogus. Wij geven enkele tips om het maximale uit uw e-commerce winkel te halen.
1. Verzorg uw mobiele gebruikers
Meer dan de helft van het online winkelen gebeurt via een mobiel toestel, dat blijkt uit een studie van comScore, en de grote bloei moet nog komen. Het is dus van vitaal belang dat uw website correct wordt getoond op tablets en smartphones. Wij kunnen een responsieve site ontwikkelen die precies dat doet.
2. Kies een goed webdesignbureau
Het opzetten van een e-commerce winkel is een groot project. Het webdesignbureau zal waarschijnlijk een lange termijn partner worden voor het bedrijf. Besteed dus genoeg tijd aan het onderzoeken van potentiële agentschappen alvorens contact met ze op te nemen. Analyseer hoe goed hun communicatie is wanneer u een eerste keer contact legt met hun – hun vaardigheden op dit gebied zijn cruciaal. Evalueer ook hoe goed hun website is. Al deze zaken kunnen al een vrij compleet beeld schetsen van wat u exact kan verwachten.
3. Houd rekening met klanten bij het overwegen van een ontwerp
Naar wat zijn uw klanten op zoek wanneer ze een online winkel bezoeken? Informatie, producten, oplossingen en bovenal een goede ervaring. Controleer of de structuur van de site voldoet aan deze verwachtingen. De site moet uitnodigen in plaats van afschrikken.
4. Verbeter uw conversiepercentage
Het ultieme doel van e-commerce is om bezoeken om te zetten in verkopen. Dus wat leidt ertoe dat een gebruiker de stap neemt om een product te kopen? Speciale aanbiedingen helpen om omzet te genereren, maar zijn zinloos als het aankoopproces obstakels bevat. Alle onnodige stappen moeten worden verwijderd om de gebruiker te helpen eenvoudig zijn artikelen af te rekenen. En om het leven van uw klanten te vergemakkelijken moet er een blijvend winkelwagentje zijn dat de producten gedurende lange tijd hierin bijhoudt.
5. Overweeg SEO
Heeft u met uw webontwikkelaars gesproken over hoe u een grondige zoekmachine optimalisatie strategie kunt integreren? Het correcte gebruik van SEO is essentieel, aangezien uw e-commerce site constante updates vereist (zowel technische als creatieve). Zorg ervoor dat goede webmarketing strategieën niet over het hoofd gezien worden.
6. Maak uw website eenvoudig om te bewerken
Heeft u al een geweldige e-commerce website maar moet u een nieuw product lanceren? Hoe voeg je een nieuwe categorie toe? Verschillende content management systemen bieden verschillende functies aan; inclusief op maat gemaakte en open source oplossingen, die uiteraard aangepast kunnen worden aan de behoeften van de site.
Zorg ervoor dat u advies inwint van een betrouwbaar webdesignbureau. Er zijn veel beslissingen die u moet maken voordat u een e-commerce website maakt en Zymion zou u maar al te graag bijstaan om uw behoeften te definiëren.