Sociale Media is een integraal onderdeel van elke website geworden. U moet een manier aanbieden aan uw bezoekers om de inhoud te delen. Dit is een kans voor u, als website eigenaar, om het bezoekersaantal van uw website te verhogen. Het doel van elke website in eerste instantie is namelijk zoveel mogelijk mensen bereiken. U kan de mooiste website ter wereld hebben, maar als het de gewenste doelgroep niet bereikt, bedient het niet echt zijn beoogde doel, toch? Vandaag de dag is bijna iedereen op een of andere manier te vinden op de sociale media. Wanneer bezoekers interactie hebben met uw website, moet u hen voorzien met een optie om het te delen en aan te bevelen aan de rest van hun vrienden. Ze moeten ook een manier hebben om de pagina’s van uw website te bewaren in sociale bookmarking sites zoals Delicious, zodat zij er later naar kunnen verwijzen.
Delen verhoogt de kijkcijfers
Wanneer de inhoud wordt gedeeld door een gebruiker onder zijn vrienden, volgers, of fans wordt het meteen interessant voor hun, aangezien zij waarschijnlijk dezelfde interesses hebben en zij op hun beurt waarschijnlijk ook hetzelfde doen. Ook wanneer de inhoud wordt gedeeld door een vriend, wordt het meer relevant aangezien het wordt gedeeld door iemand die u kent en vertrouwt. Het delen van uw website toont uw website link aan duizenden potentiële bezoekers en verhoogt zo de kans dat mensen uw website bezoeken. Of mensen uw site bezoeken en regelmatig terugkeren, hangt natuurlijk sterk af van welke inhoud je website bevat. Als de inhoud nuttig en handig is voor de gebruiker, zal u meer aanbevelingen verkrijgen en komen er zo meer bezoekers naar uw website.
Creëert natuurlijke backlinks
Een logisch gevolg van al het delen en bekijken, is dat het zorgt voor natuurlijke backlinks naar uw site. Wanneer uw inhoud wordt gedeeld op de sociale media zoals Facebook, Twitter, Google etc., en mensen vinden uw inhoud interessant, zullen ze automatisch naar uw website linken. Velen zullen uw inhoud verder delen op hun sites en u voorzien met krediet die niet alleen meer bezoekers naar uw website stuurt, maar ook meer backlinks naar uw site creëert. We zijn allemaal bewust van de voordelen van de inkomende backlinks naar uw site. Het linken is een indirect gevolg van het delen van de inhoud in de sociale media wat vervolgens uw site helpt om ook beter te presteren in de rangschikking van de zoekmachines.
Sociale media helpt meteen in SEO
Hoe meer uw website wordt gedeeld op Facebook en Twitter, hoe beter deze het doet in SEO en in de rangschikking van de zoekmachines. Vroegere SEO experts vermoedde dat het een rol speelde in het klassement. Echter is het nu bevestigd door zowel Google als Bing dat tweets en het delen op Facebook een positieve invloed heeft op SEO. De zoekfunctie van Google toont steeds meer gepersonaliseerde inhoud naar de gebruiker, wat door Google benoemd is als “Search Plus Your World.” Deze stijging toont de invloed van sociale media op de zoekresultaten.
Sociale Media is belangrijk
Dit zijn echter maar een paar punten om u te laten zien hoe belangrijk sociale media is voor uw website. Als u uw website van deze dingen heeft weggehouden, dan is dit zeker een vergissing geweest. U moet een manier voorzien om mensen te betrekken en om uw site te delen met anderen. Laat uw gebruikers betrokken geraken. Dit is in het belang van uw website. U hebt het misschien tot op heden heel goed gedaan in de rangschikking van de zoekmachines met behulp van alleen de traditionele SEO. Echter, als je de sociale media niet gebruikt dan kan je rangschikking ernstig aangetast worden met de tijd, want er zijn duidelijke aanwijzingen dat de grote zoekmachines nu gebruik maken van de sociale media als signaal om de sites te rangschikken.