Nadat online gebruikers voor het eerst in contact komen met een bedrijf via digitale marketing, zullen ze doorverwezen worden naar de website van dat specifieke bedrijf voor meer informatie.

Een website fungeert meestal als het middelpunt van een bedrijf zijn online aanwezigheid.

Er is echter één factor die kan voorkomen dat gebruikers een website bekijken: een trage website snelheid. In een tijdperk van razendsnelle laadsnelheden is er echt niet veel ruimte voor sites die niet kunnen bijbenen.

De belangen van website snelheid

Gebruikerservaring

Op internet zijn informatie en andere diensten altijd beschikbaar via een groot aantal vergelijkbare websites. Naar alle waarschijnlijkheid zal een internetgebruiker niet het geduld hebben om te wachten totdat een website geladen is. Zeker wanneer deze in deze tijd sneller naar talloze andere sites kan navigeren.

In het tijdperk van onmiddellijke beschikbaarheid van informatie hebben mensen geen geduld voor trage laadtijden. Ze willen eenvoudig en onmiddellijk toegang hebben tot wat ze zoeken.

Als mensen uw site proberen te bezoeken en de pagina wordt niet geladen, loopt u waarschijnlijk klanten mis.

Ranking mogelijkheden

Hoog scoren in zoekmachines, zoals Google, speelt een uiterst belangrijke rol bij online marketing. Zoekmachineoptimalisatie, de handelingen van het optimaliseren van uw pagina voor een betere ranking, is hoe websites slagen op dit gebied.

Het idee is dat Google in slechts enkele nanoseconden sites doorzoekt om zijn index te bepalen.

Als het echter lang duurt voordat een pagina geladen wordt, kan Google deze niet zo snel doorzoeken. Op dat moment kan de positie van een pagina hieronder lijden.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat snelheid van de webpagina de enige factor is die in rekening wordt genomen bij het bepalen van de positie in zoekmachines. Er zijn nog andere factoren maar snelheid moet altijd een prioriteit zijn. Zowel op desktop als mobiele apparaten als u probeert uw concurrenten te overtreffen.

Obstakels

De snelheid van uw website proberen te verbeteren is een proces van vallen en opstaan. Omdat er zoveel ingewikkelde details meespelen, weet u nooit echt welke aanpassingen gaan werken en welke niet.

Gewoonlijk wordt uw pagina snelheid beïnvloed door factoren zoals:

  • Grote of hoge resolutie afbeeldingen
  • Video’s
  • Trage servers
  • Integraties van derde partijen

Er zijn diverse sites en applicaties beschikbaar, zoals PageSpeed Insights en GTmetrix, die een geweldig hulpmiddel zijn om de snelheid van uw website te testen.

Zij zullen u ook specifieke details geven waar u aan moet werken, zodat uw laadtijd minder dan 1,5 seconden bedraagt. Dit wordt door Hubspot als de “ideale laadsnelheid voor een pagina” beschouwt.

Conclusie

De snelheid van webpagina’s is zo ongelooflijk belangrijk voor bedrijven die via standaard digitale marketing mensen proberen aan te trekken. Zorg er dus voor dat u zeker op de snelheid van uw website let!